Waarom is de voertuigen kleur zo belangrijk?
Het is belangrijk dat je deze stijl ook doortrekt naar jouw auto’s, bestelwagens en/of vrachtwagens.
Denk en handel vanuit je huisstijl
Als je steeds een witte achtergrond gebruikt met een rood logo, test dan uit wat een wit voertuig met een rode bestickering geeft. Of draai het om: test een witte belettering op een rode bestelwagen.
Dat is een oefening die grote bedrijven maken wanneer ze een huisstijlboek aanleggen.
Een huisstijl definieert hoe je logo op briefpapier wordt gezet en dus ook hoe je logo op bestelwagens wordt geplaatst. Test dus vooraf hoe je logo op een lichte of donkere kleur wordt gepresenteerd. Ook de zwart-witvarianten kan je in dit document vastleggen.
Je kan eveneens een witte bestelwagen kopen en de achterkant laten wrappen in gekleurde folie.
Dan combineer je het beste van beide werelden: je hebt je logo dan een keer in kleur en in het wit. Dit is meteen een opvallende eyecatcher.
Kleur voertuigen: Uniformiteit = must
Zorg er in ieder geval voor dat al je auto’s, bestelwagens en vrachtwagens dezelfde, uniforme kleur hebben. Is dat niet zo? Laat ze dan herspuiten of wrappen in folie.
Denk hier dus zeker aan als je garagist jou een “koopje” voorstelt in een andere kleur. Houd jouw voertuigen gelijkaardig van uitstraling.
Wil jij ook meer klanten?
Er zijn verschillende manieren om je huisstijl door te trekken naar je voertuigen, ook al hebben ze een verschillende kleur.