Reclamezuil tips voor meer rendement
- Wil je jouw zichtbaarheid vergroten in het straatbeeld?
- Wens je in een fractie van een seconde te laten zien waar jouw bedrijf voor staat?
- Of is jouw firma wat afgelegen waardoor mensen de weg moeilijk vinden?
Dan kan je met een reclamezuil een grote zorg van jouw schouders laten vallen!
Zo’n reclametotem torent overal bovenuit en geeft aan welke weg bezoekers moeten volgen om jou te bereiken.
Hoe je jouw zuil het beste kunt laten renderen, leggen we je graag uit in deze 5 handige reclamezuil tips.
S.O.S. reclamezuil: de 5 beste tips
1. Less is more
Wil je jouw volledige missie en visie uitleggen aan voorbijgangers? Hiervoor is een bedrijfszuil niet het juiste medium.
Een reclamezuil fungeert immers als een baken voor jouw bedrijf. Het volstaat dus om volgende gegevens aan te brengen:
- bedrijfsnaam
- logo
- contactgegevens
- belangrijkste activiteiten (optioneel)
- baseline of slogan (optioneel)
Communiceer kort en krachtig aan passanten.
Zeg dus meteen waar je als bedrijf voor staat, maar steeds in zo weinig mogelijk woorden.
2. Werk visueel
De beste reclame bestaat voornamelijk uit beeld en bevat slechts een beperkte hoeveelheid tekst.
Tip nummer 2 ligt dus in lijn met de vorige. Maar houd volgende aspecten zeker in het achterhoofd wanneer je jouw totem met reclame laat ontwerpen:
- Visuele aspecten geven een tekst meer body;
- Mensen onthouden jouw boodschap beter en leggen de associatie met het beeld;
- Beelden zijn een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.
Beelden zeggen veel, maar het is de kunst om beeld en tekst elkaar te laten versterken. Zo verkrijg je een wauw-effect!
Niet onbelangrijk zijn ook de tekstgrootte en het kleurgebruik:
- Zorg dat het lettertype groot genoeg is om het van op een afstand te kunnen lezen;
- Ga voor contrasterende kleuren zodat je de zichtbaarheid en leesbaarheid optimaliseert;
- Kies voor een mooi samenhangend geheel.
3. Behoud een consistente huisstijl
Nu eens vrolijke roze letters gebruiken en dan weer stoer uit de hoek komen? Dat is geen topidee om indruk te maken op jouw klanten.
Hanteer ook op jouw buitenreclame en zuilen dezelfde huisstijl als in al jouw andere communicatie.
Consistentie zorgt voor vertrouwen in jouw bedrijf, dienst en/of product.
4. Heb oog voor details: de verlichting
Vaak vergeten, maar absoluut niet onbelangrijk: voorzie de juiste verlichting voor jouw reclame.
Een onverlichte reclamezuil is een gemiste kans.
Hoe wil je jouw zuil zichtbaar maken wanneer het donker is? Hierin heb je verschillende keuzemogelijkheden:
- Verlichting van binnenuit: hiermee straalt jouw totem een gloed uit, wordt minder en minder genomen;
- Verlichting van buitenaf: hierbij kan je kiezen voor één of meerdere grond- of topspots om zoveel te verlichten als je wil, dit is de beste optie op dit moment;
- Speciale accent- of sfeerverlichting: met zo’n detail geef je jouw reclamezuil net dat tikkeltje meer cachet.
5. Ga voor kwaliteit
De laatste van de reclamezuil tips. Normaal gezien kies je voor reclame die bedoeld is om lang mee te gaan, toch? Tenzij je specifiek voor een tijdelijke promotie opteert.
Daarom is het cruciaal dat je meteen investeert in degelijk materiaal.
Mooie reclame zorgt voor een positief beeld naar de buitenwereld toe!
Er is immers niks zo onprofessioneel als kapotte reclamezuilen of verkleurde exemplaren. Dat is geen goede publiciteit voor jouw zaak.
Een reclametotem maken wij van gelast aluminium dat duurzaam en weersbestendig is. Daarrond kan je een materiaal naar keuze laten aanbrengen. Dit kan eveneens aluminium zijn, maar ook plexi wordt vaak gebruikt.
Reclamezuil tips: advies van de reclamespecialist
We hopen je alvast te hebben geholpen met onze tips. Uiteraard is elke situatie anders en zijn er bepaalde reclamevormen effectiever in het ene geval dan in het andere.
Daarom is het interessant om je te laten adviseren door Argo, de reclamespecialist.
Wij willen onze klanten zo veel mogelijk ontzorgen op het vlak van reclame. Hier kan je niet alleen terecht voor belettering van voertuigen, gebouwen en kantoren maar ook voor andere offline reclame, zoals vlaggen en banieren, reclameborden en diverse werfdoeken.
Jouw reclame, onze zorg.
Neem gerust vrijblijvend contact op om de mogelijkheden te bekijken. We helpen je met veel plezier verder!