Buitenreclame: het medium van de toekomst?

buitenreclame toekomst

Zit er nog toekomst in buitenreclame? Absoluut, als je het ons vraagt!

Buitenreclame gaat een gouden toekomst tegemoet! De afgelopen jaren heeft de outdoor advertising markt zich sterk ontwikkeld onder invloed van de talloze technologische innovaties. Billboards, reclamemasten of raamstickers zijn tegenwoordig steeds gerichter in te zetten.

Buitenreclame: het medium van de toekomst?

Hoewel we een lange tijd hebben gedacht dat buitenreclame een stille dood zou sterven, moeten we nu concluderen dat marketingspecialisten opnieuw meer inzetten op out of home reclame.

In dit artikel leggen we uit waarom buitenreclame nog steeds interessant is.

Gepersonaliseerde buitenreclame

De mens als smartphonegebruiker wisselt continu data uit. Via het internet kan men out of home reclame dus steeds selectiever benutten. Op basis van mobiele data, zoekgedrag en verschillende applicaties maken marketeers doelgroepen geografisch inzichtelijk. Zo weten ze onder andere:

  • waar gezinnen met meer dan 2 kinderen wonen;
  • waar de rijkere mensen zich bevinden;
  • waar er veel mensen met een Citroën, BMW of Mercedes rijden.

Bedrijven maken hier al volop gebruik van! Zo stopte MINI Cooper in San Francisco bijvoorbeeld een chip in de sleutel van de wagens om billboards met gepersonaliseerde boodschappen te kunnen plaatsen langs de kant van de weg.

Gaat dit te ver? Misschien. Een discussie over privacy en data-uitwisseling leidt ons op dit moment in een doodlopende straat.

Maar toegegeven, deze reclame valt wel op.

Verplaatsingsonderzoek

Dankzij de mobiele GPS en digitale wegenkaarten winnen bedrijven nog meer informatie in:

  • Hoe ziet het verkeer eruit in detail?
  • Wie verplaatst zich naar waar en hoe vaak?
  • Hoeveel passanten zijn er binnen een bepaalde periode?

Dergelijke gegevens maken het mogelijk om in kaart te brengen welke reclame we moeten inzetten op welke snelweg.

Meer nog, men kan er nu ook voor zorgen dat reclameboodschappen enkel op bepaalde tijdstippen en voor een zekere periode zichtbaar zijn. Bijvoorbeeld:

  • Reclame voor kinderspeelgoed tijdens de spitsuren;
  • Promoties voor alcoholische dranken, casino’s en feestjes op vrijdagmiddag en in het weekend;
  • Aanprijzen van ijsjes op warme dagen, maar niet op koude.

Je kunt het zo gek niet bedenken of de marketingwereld heeft erover nagedacht!

Marketeers manipuleren reclameboodschappen zo subtiel dat de beïnvloeding ons niet opvalt.

Interactie troef

Reclame is tegenwoordig ook veel interactiever.

Mensen kunnen nu met hun smartphone een code scannen, rechtstreeks betalen of kortingen regelen via een applicatie.

Zo is de consument intensiever bezig met de reclame en kan de boodschap dieper doordringen in iemands brein. Slim bekeken, toch?

Conclusie

We kunnen niet ontkennen dat outdoor reclame weer hot is.

De snelle digitalisering creëert massa’s nieuwe opportuniteiten voor bedrijven om gerichter te adverteren.

Terwijl we online steeds sneller doorscrollen en blind worden voor de massa aan prikkels, wint buitenreclame weer aan terrein.

Out of home reclame is dus weer het medium van de toekomst.

Traditionele en nieuwe outdoor reclame

Uiteraard hoef je niet per se vergevorderde digitale outdoor reclame in te zetten om op te vallen in de massa.

Reclame maken die gezien wordt, dat is de specialiteit van Argo!

Vraag ons gerust om advies om jouw bedrijf maximaal in de kijker te zetten. Er zijn oneindig veel mogelijkheden.

 

Meer weten over de mogelijkheden van buitenreclame?

Aarzel niet om ons te contacteren!

Vul onderstaand formulier in en we antwoorden je snel. 

Stuur ook foto’s mee, zodat we een beeld krijgen van je voertuig, logo, of wat je wil realiseren.

Stuur tot 3 foto's, logo's of afbeeldingen mee. (type: jpg, jpeg, gif, png, pdf)

Meer nieuws over belettering