Leg jij elke dag een bepaald traject af met de wagen? Bijvoorbeeld wanneer je …
- de kinderen naar school brengt?
- naar de warme bakker rijdt?
- of dezelfde klanten bezoekt?
Valt jou dan soms nieuwe, mooie reclame op? Zoals een zeker reclamebord, spandoek of vlag?
Reclameblindheid gooit roet in het eten
Precies, nieuwe reclameboodschappen vallen op. Maar als je week na week langs diezelfde borden en panelen rijdt, springt deze publiciteit steeds minder in het oog. Zoiets noemen we ook wel reclameblindheid. Er verandert niks in het straatbeeld, dus mensen zien de reclame niet meer hangen.
Banner blindness bestaat ook
Banner blindness is eveneens een bekende term in de digitale wereld. Dat is de neiging van mensen om bepaalde elementen op een pagina te vermijden, waarvan ze vermoeden dat het ads zijn.
Hoewel de types advertenties evolueren, blijft dit probleem tegenwoordig altijd bestaan. Zodra iets al gezien is, blijft het engagement laag. En de inkomsten verwaarloosbaar.
De oplossing? Gooi het over een andere boeg.
Creatieve communicatie is een must
Wees geregeld creatief in jouw communicatie.
Ben je gespecialiseerd in het bouwen van keukens, maar wil je ook graag woonkamers maken? Dan loont het de moeite om hier bijvoorbeeld een spandoek voor op te hangen.
Blijf je klanten triggeren door de boodschappen regelmatig aan te passen of te veranderen. De ene maand kan het gaan over interieur, terwijl je de andere maand een kerstboodschap kan plaatsen. Ideaal om het interessant te houden!
Results come over time, NOT over night.
Wil je concrete tips voor creatieve communicatie?
Dan helpen wij jou graag met een gericht plan van aanpak.