Een klantenmagneet door de juiste belettering
Mensen vragen mij soms: “Sami, zo’n klantenmagneet, hoe ziet dat er nu precies uit? Hoe moet mijn bestelwagen eruit zien?”. Wel, op die vraag kunnen mijn team en ik jou het perfecte antwoord bieden.
Belettering van je voertuigen is één van de goedkoopste en meest efficiënte manieren om reclame te maken, als je het goed aanpakt. Zo moet de voertuigreclame een duidelijke boodschap bevatten die jouw ideale klant aanspreekt.
Beletter enkel de essentie
Plaats zeker niet te veel op je bestelwagen. Ga voor de essentie van je verhaal en zorg dat de boodschap overkomt.
Een geschikte manier om te testen of jouw voertuigreclame duidelijk genoeg is, is “de grootmoedertest”. Hoe die in zijn werk gaat?
- Je laat het ontwerp van je belettering gedurende drie seconden aan iemand zien die je niet kent.
- Vraag meteen erna om in eigen woorden te vertellen waarover dit gaat.
- Indien ze dit duidelijk kunnen overbrengen, ben je in je opzet geslaagd. Is dit niet gelukt? Herwerk dan de boodschap!
Onthoud ook dat het essentieel is om de taal van jouw ideale klant te spreken. Vermijd dus typisch vakjargon.
Gebruik een eyecatcher
Trek de aandacht met een sprekende foto of andere visual, zijnde een klantenmagneet. Zorg ervoor dat het beeld verband houdt met je activiteit om te vermijden dat je boodschap fout geïnterpreteerd wordt.
Wanneer je een beeld van een persoon neemt, zorg er dan voor dat die persoon altijd kijkt in de richting van je logo of van de tekst die je wil overbrengen.
Vergeet de achterkant van je bestelwagen niet
Als er ergens meer tijd is om je boodschap te lezen, dan is het wel aan een kruispunt of voor een stoplicht. Verzorg dus ook de achterkant van je bestelwagen. Zo kan je ervoor kiezen om zo eenvoudig mogelijk je gegevens af te beelden, of je kan de achterkant gebruiken voor specifieke, tijdelijke campagnes.