Hoe jouw zichtbaarheid vergroten?
De beste reclame bestaat voornamelijk uit beeld en bevat slechts een beperkte hoeveelheid tekst, want:
- Visuele aspecten geven een tekst meer body;
- Mensen onthouden jouw boodschap beter en leggen de associatie met het beeld;
- Beelden zijn een stuk aantrekkelijker om naar te kijken.
Visuele content valt niet alleen meer op, we verwerken het ook 600.000 (!) keer sneller dan tekstuele informatie. Beelden zeggen dus veel, maar het is de kunst om beeld en tekst elkaar te laten versterken. Zo verkrijg je een wauw-effect!
Hoe kan je jouw zichtbaarheid vergroten door visuele content en een juiste hoeveelheid tekst te combineren? Dat leggen we je graag uit in dit artikel.
Speel in op emoties om jouw zichtbaarheid te vergroten
Men zegt niet voor niets dat een beeld meer zegt dan duizend woorden. Visuele aspecten zijn spannender om naar te kijken dan gewone, droge letters.
Beelden roepen vaak een bepaalde emotie op. Je kunt ontroerd raken door een foto, maar ook tranen met tuiten lachen. Of een sterke woede kan jou plots overvallen.
Speel met jouw reclame in op de emoties van jouw doelgroep. Probeer na te gaan welk gevoel je wil oproepen. Wil je mensen geruststellen of blij maken? Of wil je hen bijvoorbeeld eerder afschrikken of angst aanjagen?
Weet dan dat angstprikkels bijna uitsluitend werken in sociale marketingcampagnes (gericht op het promoten van gezondheid, verkeersveiligheid etc). Doorgaans zal je meer effect bereiken door het uitlokken van positieve emoties.
Laat het beeld matchen met jouw boodschap
Een nietszeggend beeld biedt geen toegevoegde waarde aan een tekst. Weet dus welk verhaal je wilt vertellen en voor welke doelgroep(en) het bestemd is. Pas hier jouw beelden en tekst op aan.
Je meent misschien dat halfnaakte modellen steeds de aandacht trekken in reclame. Het is echter de associatie die veel krachtiger is. Komt een loodgieter met een bikini babe op zijn bestelwagen even geloofwaardig en professioneel over als dezelfde bestelwagen met een logo van een lingeriemerk? Precies. Wij zouden onze afvoer ook niet laten ontstoppen door deze zogenaamde vakman.
Vrouwen in lingerie kunnen dus wel perfect worden afgebeeld op een vrachtwagen voor lingerie en nachtkledij. Het thema ‘ondergoed’ blijft namelijk duidelijk.
Kortom, laat het beeld dat je gebruikt in de reclame matchen met jouw tekst. Enkel dan is de boodschap krachtig.
Nood aan een professionele uitstraling van jouw bedrijf?
Laat je dan adviseren door een expert. Bij Argo weten we met onze 30 jaar expertise intussen goed wat werkt en wat niet. Wij vertellen je graag welke stappen je kan ondernemen om jouw zichtbaarheid te vergroten.
Neem vrijblijvend contact op indien je jouw reclame in de kijker wilt zetten met autobelettering.